Hovmod står for fall

Blæææ.

Ganske komisk egentlig. For bare noen dager siden postet jeg et skikkelig skryteinnlegg der jeg viste frem den flotte kilometerstatistikken min. Nå, etter nok ei passert maratontreningsuke, ser diagrammet slik ut:


Nei, jeg er ikke sjuk. Jeg er heller ikke sliten eller utmatta, jeg har ikke hatt spesielt mye å gjøre på jobb. Jeg er drittlei av temperaturer under femten pluss, men bortsett fra det har jeg ingen gode unnskyldninger. Jeg har dessuten droppa den ene av de to styrkeøktene mine. (I tillegg til løpingen prøver jeg å trene to ganger styrke og én gang enten yoga eller svømming per uke.) Jeg gikk en skitur, da. Men jeg er så dårlig på ski at det går mye kjappere for meg å gå til fots.

Det mest ulogiske er at hver gang jeg skulker en treningsøkt, reagerer jeg på det med å trøstespise. Å nei, jeg rakk ikke å trene i dag, da tar jeg meg en tohundregrams sjokoladeplate i stedet. Da føler jeg meg sikkert bedre etterpå.

Jeg velger å tenke at det er sunt å gå på en smell en gang i blant. Dessuten er jeg jo ikke bare en sprek blogger, men en smart blogger også. Helgens høydepunkt var å (så vidt) slå erkerivalinne* Sonja i quizmesterskapet Norway Open. Det er viktig å trimme hjernen, ikke bare kroppen!

(*Jeg liker Sonja, altså. Grunnen til at hun er min quiz-erkerivalinne, er at vi er ca. nøyaktig akkurat like skarpe, og det på mange av de samme områdene. Jeg kan litt mer om Sarah Kane og hun kan litt mer om hva bygninger er bygget av, men vi har begge kontroll i kategoriene «Friends» og «italienske desserter» tror jeg.)

Kommentarer

  1. Jeg tror også det er sunt "å gå på en smell" og sjokolade + hvile er jo den aller, aller, aller beste oppladninga for kroppen; jeg tror kroppen trenger det innimellom for å kunne yte på trening X-antall ganger pr uke! Så jeg har sluttet å definere det som "å gå på en smell" når jeg synker ned i sofaen med sjokoladen.... ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, kanskje det :-) Har i alle fall mye mer energi og ståpåvilje nå!

      Slett
  2. Husk at det ikke handler om at man faller, men å reise seg igjen etterpå :) Heia!

    SvarSlett
    Svar
    1. Sant nok! I alle fall så lenge tidsreiser ikke er oppfunnet ennå... Takk for påminnelsen!

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa