En kjærlighetshistorie med sirup og sukker på

Du kan stoppe lesingen med en gang hvis du ikke er interessert i romantikk og ord om andres følelser :-) Dette blogginnlegget er dagens adventsgave til kjæresten min, som i år har fått en julekalender fylt av opplevelser og ord. Og i dag har jeg altså lovet ham et blogginnlegg. Han er i Australia akkurat nå, og klokken der er omtrent 1000 mens jeg skriver dette, så det er sannelig på tide å få ut kalendergaven.

Da jeg møtte Thomas, var jeg i et slags «it's complicated»-frynsegodevennskap med en eks. Jeg hadde lest bloggen til Thomas før jeg møtte ham på ordentlig, og syntes han var en dust. I det virkelige liv viste han seg å være hyggeligere, men han fikk laget vårt til å tape i TP, og han var yngre enn meg. Like gammel som lillesøsteren min!

Likevel var det Thomas som for første gang siden jeg var tenåring fikk meg til å ligge i senga og bare stirre på telefonen mens jeg ventet på neste sms. Jeg var fortsatt skeptisk. «Kanskje du trenger en utfordring», sa en venninne av meg. Og etter en ganske kort tenketid tok jeg den utfordringen. Under fem måneder etter at vi møttes kjøpte vi leiligheten vi bor i nå.

Takk for at du utfordrer meg, kjæreste. Takk for at du alltid får meg til å tenke gjennom nøyaktig hva jeg mener og hvorfor. Takk for at du presser meg når jeg er redd for noe, men bare akkurat nok til at jeg tør likevel og nesten aldri for mye. Takk for at du alltid bryr deg om mennesker rundt deg. Takk for at du gir de beste klemmene. Takk for at du er den beste reisekameraten, og den beste sofa-armkroken.

Det aller beste med å være kjæreste med deg er at vi sammen blir flinkere og flinkere til akkurat det for hver dag som går.

Om tre dager sees vi! Da skal jeg hviske «jeg elsker deg» i øret ditt, men nå roper jeg det på Internett så alle kan høre. (Blæ, ble det klissete, nå. Jeg lover å ikke gjøre dette til en vane verken på blogg eller facebook. Men det er jo tross alt (snart) jul!)

(PS. Håper det er greit at jeg lånte dette bildet av deg, Thomas.)

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa