Gullkorn fra sovende mann VI

(Hele serien.)

Mannen er ganske vanskelig å vekke. Stadig vekk legger han likevel det ansvaret på meg, tar seg en lur og ber meg vekke ham om en time. Vekkingen er en halvtimes jobb og lykkes omtrent halvparten av gangene. Siden han snakker i søvne, er det vanskelig å se forskjellen. Da er det bra han selv kan stille med noen triks. Som i dag:

Lea (etter flere forsøk på vekking): Kom igjen, da! Stå opp!

Mannen: Jada, jeg er våken.

(Pause.)

Mannen: Algebra!

Lea: Hva?

Mannen: Jeg er våken på ordentlig, for jeg kan regne algebra!

Lea: Jaså? Bevis det, da!

Mannen: 2 * 3 = 6!

Lea: ...

Kommentarer

  1. Hahaha, det er meget simpel form for Algebra :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa