Roskilde ♡

Jeg har vært på Roskilde igjen. For syvende gang. Og kanskje den beste. Jeg er litt sær av meg. I don't always play well with others, det vil si, jeg blir sprø av å sitte i en ring i endeløse timer og drikke endeløse mengder med øl. Men i år har jeg bodd i en liten camp med de aller fineste folka (gamliscampen kalte vi den, selv om yngste medlem er født på nittitallet), og variert øldrikking med jogging (!), Improv Everywhere, fenalår-spising, brettspill, perling, musikkquiz, dansing og boklesing.

Som vanlig har jeg tatt altfor lite bilder. Jeg var opptatt med andre ting. Dessuten må bildene fra det ordentlige kameraet jeg tok bilder med fremkalles først. I kjemikalier. På gamlemåten. Derfor er disse bildene fra min Instagram-strøm, og fra Roskilde Festivals offisielle Flickr-konto. Det er selvfølgelig mange flere bilder bak hver av lenkene.


Se på den fine mannen med såpeboblene! Jeg tok han med meg da jeg dro, jeg.


Vi pynta det nye, fine teltet vårt med en strofe fra kjærestesangen vår. Tipper de som kom og tagga på det en natt har prøvd å være morsomme, men jeg synes de er drittsekker. Så det så.

Roskilde Festival 2012

Folk bodde tett i tett.


Noen levde farlig.


Jeg lagde et dikt på en diktmaskin.


Kimmo Pohjonen holdt en av mine favorittkonserter. Ingen av headlinerne var helt min musikk i år.

Orange Stage at LEGO World

Derfor likte jeg aller best legovarianten av den legendariske Orange Stage.


Dette er en av de siste ølene jeg drakk, på avslutningskonserten til Björk.

Så dansa vi enda litt til, kyssa mer, dro hjem og arrangerte en liten todagers abstinensfestival hjemme hos oss selv, der vi forøvrig testa ut kortspillet Cards Against Humanity som du kan skrive ut gratis selv og som er kjempegøy.

Linn har også blogga om festivalen, Maren Uthaug var der, og Jacobine har tatt bilder av festivalplassen etterpå. Tips gjerne om flere fine Roskildeblogginnlegg!

Har du vært, eller skal du, på festival i år?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa