Filmstrøm

Som jeg så vidt har nevnt, er jeg med i en buzzador-kampanje hvor jeg får teste ut tjenesten Lovefilm gratis i to måneder, mot at jeg lover å skrive om den.

Abonnementet går ut på at jeg kan få DVD-er og tv-spill sendt hjem i posten, og så får en ny skive hver gang jeg returnerer en annen. (Jeg har til en hver tid to plater hjemme.) Men akkurat som i musikkbransjen er film på fysiske langringsmedier på vei ut, og en streamingtjeneste er da også inkludert i Lovefilm-abonnementet.

Filmstreaming har kommet kortere og har mindre utbredelse enn musikkstreaming, men jeg har likevel streamet film et par år, hovedsaklig gjennom Headweb. Jeg har også brukt filmarkivet.no, og Voddler på mobilen (Voddler har ingen Linux-klient >:-( ). I tillegg bruker jeg jevnlig NRK og TV3 sine nett-tv-tjenester.

Lovefilm streamer direkte i nettleseren og fungerer fint med Linux, men det spiller ikke så stor rolle, for her er filmutvalget:


Jeg skjønner at det ikke er bare-bare å få til avtaler med filmselskaper og slikt, men da skjønner sikkert dere også, Lovefilm, at dette er ikke noe jeg gidder å betale for. Og DVD-plater via sneglepost kan man nok ikke leve av for alltid...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa