Antikjedsomhetsmedisin

Det finnes mange midler mot kjedsomhet. Ikke minst et stort middel som heter Internett. Men av og til er man bare ikke tilkoblet, eller man vil være mer sånn gammeldags ansikt-til-ansikt-sosial. Materialist som jeg er, har jeg en haug med fysiske antikjedsomhetsmidler også. Brettspill, selvfølgelig, men også noe litt annet. Ingenting i dette innlegget er sponset, men siden jeg er glad i tingene mine, og tipper at du også synes de er fantastiske, har jeg inkludert opplysninger om hvor du kan kjøpe dem.

1. Anywhere — A Travel Guide. Opprinnelig avgangsprosjektet til en kunststudine, som etterhvert ble trykket opp i flere eksemplarer og solgt på museumssjapper i Stockholm. Jeg finner ikke noe sted du kan kjøpe den på nett. En genial kortstokk med små oppdrag til deg som er på reise. Elsk.




2. Snakk konversasjonskort. Disse er kjøpt på Designtorget, den svenske versjonen fåes kjøpt her. Spørsmål og oppfølgingsspørsmål som får i gang en samtale. Noen er spesifikke og andre generelle, noen er dype og andre er morsomme. Selv om det er vanlig å si at man ikke skal snakke om politikk og religion i selskaper, så synes jeg disse kortene fungerer godt også i samlinger der folk ikke kjenner hverandre så godt, så lenge man er litt åpen.



3. Rory's Story Cubes, kan kjøpes via lenken eller på Designtorget. Konseptet er enkelt: man kaster terningene og skal binde de ni bildene sammen i en historie. Selve gjennomføringen er kanskje ikke like lett, i alle fall ikke om man ikke er vant til å gjøre improvisasjon og teatersport, men øvelse gjør mester! Jeg tipper at dette settet er høyst brukbart for barn og voksne i samspill også.


3. Life Game, innkjøpt i Amsterdam i påsken, men fåes også kjøpt på nettsiden. Litt av det samme konseptet som snakkekortene, men kortene er litt mer personlige og vågale, og med en egen sex-kategori (som man selvsagt kan velge å utelate). Derfor passer dette settet kanskje best for dem som kjenner hverandre fra før. Da er det et kjempefint utgangspunkt for å lære nye ting om hverandre, og starte givende diskusjoner.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa