Båtbuzz


Jeg har en konto på nettsiden Buzzador. Det er et markedsføringskonsept som går ut på at brukere kan få gratis prøver på produkter og tjenester mot at de deler sine (ærlige) erfaringer i sosiale medier og andre sosiale sammenhenger.

I år har jeg fått lov til å reise gratis med Color Line til Kiel, mot at jeg altså forteller dere om det.

Jeg dro med meg Thomas, og vi gikk inn for å teste ut alt det vi fant av tilbud.

Båten går fra Oslo og fra Kiel hver dag klokken 14. Det er to søsterskip som trafikkerer linja: Color Fantasy og Color Magic. Vi reiste med Color Fantasy, som er det eldste. Det er fra 2004, med andre ord er det to nokså nye og moderne båter.

Allerede klokken 15 var det tid for gratis dansekurs i nattklubben som så slik ut på utsiden:


(Jeg hadde stort sett bare med meg mobilkameraet, som ikke er så veldig godt, og har derfor konsentrert meg om å ta bilder av noen detaljer. Du kan finne fine bilder av hvordan båtene ser ut på Color Lines hjemmesider.)

Vi deltok på dansekurset både på vei til og fra Oslo. Det varte i en times tid, og jeg er overrasket over alt instruktørene klarte å lære oss på den timen, samtidig som de stadig repeterte og sørget for at ingen ble stående i villrede. På turen ned lærte vi salsa, og på turen opp danset vi tango, men dette er ikke noe fast opplegg, det ble bestemt i samråd med de som møtte opp.

Som på alle dansekurs: er du kvinne, er det lurest å ta med seg en partner, eller være forberedt på å danse herretrinn. Jeg hadde med meg en, ikke bare en mann, men en veldig danseglad mann, så dette gikk strålende. Flinke instruktører og akkurat passe med utfordring. Kjempegøy!

Siden kjæresten min er så danseglad, ble vi veldig fornøyde da vi oppdaget at spilleområdet på båten også har en slik en:


En dansemaskin! Hurra! Jeg tapte selvsagt stort, men hva gjør vel det...

Og jamen er det bra at det finnes muligheter til å forbrenne kalorier i løpet av turen, for vi spiste oss mer enn stappmette opptil flere ganger. Inkludert i kampanjen var blant annet et gratis måltid i buffetrestauranten, hvor Thomas fant en kjempemør kalvestek og jeg fant deilige blåskjell. 

Etter middagen kom turens første skuffelse. Vi tenkte vi skulle se showet som begynte klokken 21, men da vi ankom «Fantasy Show Lounge» (som forresten høres ut som navnet på en strippeklubb) var alle sitteplassene opptatt og vi måtte huke oss ned på gulvet bak et gelender (og gikk dermed også glipp av bordserveringen). Dette var selvsagt vårt eget ansvar, men kanskje Color Line kunne ha opplyst om at det var lurt å komme i god tid, eller hatt et system med billetter til forestillingen?

Selve forestillingen var OK, men som Thomas sa: når de har en gjeng med flinke musikalartister, hvorfor setter de ikke opp en ordentlig forestilling? Altså noe mer enn bare et potpurri av pop- og rockklassikere... Jeg tror publikum hadde vært mottakelig for litt mer gjennomgående handling, særlig i en sal som er bygget med scenen så til de grader i fokus.

Neste dag var vi i Kiel. To grunner til å velge å gå i land i Tyskland: 1) Vin og øl er veldig billig på supermarkedene. 2) De har en slik en som dette:


En vaskeekte paternosterheis! Den finner du i det gamle rådhuset i Kiel, gå inn hovedinngangen og til venstre forbi informasjonsskranken.

Vel om bord på båten igjen valgte vi å utnytte absolutt alt Buzzador hadde gitt oss av tilbuds- og rabattkuponger. Jeg fikk ikke så mange bra bilder, men jeg tok dette bildet av at jeg så på Mythbusters mens jeg løp på tredemølle i Spa- og fitnessavdelingen:


Etter dette ble det et raskt dampbad og en dusj før nytt gratis dansekurs og deretter test av «Aqualand», med boblebad og vannsklie. Rosinhud, anyone?

Den siste tilbudskupongen vi hadde ga oss billigere middag i À la carte-restauranten. Her ble vi servert tre deilige retter av blidt og hyggelig personale.

I det hele tatt var serviceinnstilte og hyggelige ansatte noe av det som trakk inntrykket mest opp. 

På minussiden må man normalt betale for tilgang til Internett om bord. På Stena Saga har de gjort dette gratis for alle gjester.

Ett siste tips: Det kan faktisk lønne seg å handle mer enn tollkvoten og betale tollgebyr, særlig når det gjelder god vin. I stedet for å gå på rødt kan du betale toll på denne automaten som du finner om bord:


Og et siste plusspoeng: stellebord på herretoalettet!


Konklusjon: Du kan kose deg på Kielferga! Jeg har fått anledning til å publisere et tilbud på todøgnscruise fra 290,- per person. Klikk her for å benytte deg av tilbudet.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa