2012

Hei, 2012!

Jamen var det et nytt år igjen, og selv om blanke kalendere ikke egentlig forandrer noenting liker jeg symbolske nye begynnelser.

Scroll ned for å se hvordan det gikk med fjorårets nyttårsløfter. Først tar vi årets:

Jeg skal lese minst 20 bøker. (Se nedenfor for en oppdatering på hvordan det gikk i fjor. Følg meg på bokelskere for å se hva jeg leser.)

Jeg skal ta 366 bilder med mitt Instax mini-kamera. Det er det samme kameraet som nå selges som Polaroid 300, og det tar små «polaroid»-bilder i kredittkortformat. 366 bilder er ett for hver dag i skuddåret 2012, men jeg vil gi meg selv rom til å jukse og «ta igjen» hvis jeg faller litt ut av det. Jeg skal prøve å ta masse bilder med de andre kameraene mine også; følg meg på flickr for å se hvordan det går.

Jeg skal skrive minst 100 blogginnlegg. Et hårete nok mål for denne bloggen. Jeg oppdaterer visual diary-bloggen med ujevne mellomrom også. Hva vil du helst at jeg skal blogge mer om? Politikk, kultur, Android-apper, hverdagsliv eller noe helt annet?

I tillegg skal jeg selvsagt trene mer, spise sunnere, være snill mot kjæresten, satse på karrieren og holde huset fint. Kort sagt: et nytt og bedre liv!

———

Så, hvordan gikk det med fjorårets nyttårsløfter?

— Jeg hadde planer om å ha faste dager til ulike husarbeidsoppgaver. Det har jeg ikke klart, men jeg har blitt flinkere til å rydde og vaske før det er helt krise. Det beste trikset for å få ryddet er selvfølgelig å invitere gjester, og dét har vi vært flinke til.

— Jeg hadde planer om å kose kjæresten min på ryggen hver dag. (Hans favorittkos :D ) Det har jeg klart med varierende hell; som oftest er det ulik døgnrytme som er den store hindringen. Men kos har det i alle fall blitt.

— Jeg hadde planer om å lese 20 bøker. Jeg klarte 19! Det er egentlig her jeg er mest skuffet over meg selv. Jeg har høy lesehastighet, men leser bøker bare periodevis. I alle fall har jeg kommet meg gjennom både «Forbrytelse og straff» og «1984» i år, to klassikere jeg har tenkt å lese lenge.

Alt i alt fikk nyttårsløftene meg til å oppnå gode ting selv om jeg ikke fulgte dem nøyaktig. 2011-win!

Kommentarer

  1. Hihi, jeg pleide å være kjemperyddig, men med årene har jeg bare blitt som en tornado som etterlater ting i et salig rot. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg får det til engang. Rydding og vasking skal definitivt inn blant 2012-forsettene.

    Hmm, jeg er generelt glad i alt av anbefalinger: Film, bøker, muskkk og TV-serier er jo standard, men også kjekke internettsider, dingser (jeg sier som Clas Ohlson) og smarte løsninger på first world problems. Jeg synes alltid det er litt vanskelig å komme med forslag siden de innleggene jeg liker er de som gjerne overrasker meg - ting jeg ikke vet om eller har tenkt på på forhånd. Jeg synes også det er morsomt med DIY og høre hva folk jobber med. ^^

    SvarSlett
  2. Morsomme tanker både om året som har gått og om året som såvidt er i gang! Jeg har mål om å besøke flere muséer, for Oslo har så mye å by på som jeg ikke har utforsket ennå. Riktig godt nytt år!

    SvarSlett
  3. Takk for kommentarer og godt nyttår til dere også :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa