En av dagene som gikk

Her om dagen gikk jeg rundt og tenkte «er det ikke noe med datoen i dag?»... Jeg lurte på om jeg reagerte på datoen fordi noen hadde bursdag, og det hadde to facebookvenner da også, men det stemte liksom ikke helt.

Først senere på kvelden gikk det opp for meg, og det var fordi vi satt og så på en episode av Being Human, der Annie, som er et spøkelse, nevner at neste dag er dagen da hun skulle ha giftet seg med sin forlovede, hvis hun altså ikke hadde dødd.

Det var derfor jeg hadde lagt sånn merke til datoen den dagen; den ville ha vært min to års bryllupsdag hvis ting hadde gått som planlagt.

Et par dager før dette hadde han jeg skulle ha giftet meg med vært på besøk i Thomas' og min leilighet. Han hadde med seg nydama og hunden og vi spiste vafler og drakk multevin. Hvis dette hadde vært en amerikansk drama-TV-serie, hadde det blitt spilt musikk som sa «til slutt gikk det sånn som det var meningen det skulle gå».

Selv var jeg litt trist for at datoen nesten hadde gått meg hus forbi. Det er jo vemodig hvordan tiden flyr.

Etter en stund ble jeg glad igjen. Har vi ikke bare verdens fineste dørskilt?

Multevin var forresten veldig godt. Synd de ikke selger den på polet lenger. Jeg kjøpte min på danskebåten. Tulla, de har den på polet likevel!

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa