Jeg skulle ønske jeg led av flink pike-syndromet

Jeg har mensen. Mest av alt har jeg lyst til å legge meg på senga i fødestilling og la blodet renne fritt mens jeg fråtser i kilovis med sjokolade uten å tørke meg rundt munnen.

Oppvasken skulle vært tatt. Jeg tenker at den sikkert kan stå en dag til. Det er virkelig rot overalt, men jeg dytter rotet fra sofaen og ned på gulvet for at jeg selv skal få plass, og gir faen.

For mange regninger, og ubehagelige telefoner som skulle vært tatt.

Verst av alt, jeg har en krevende audition i morgen klokken 13, og jeg har ikke forberedt meg.

Jeg er alene hjemme. Kjæresten er i Spania. Jeg har bedt ham om å ta med seg skinke hjem.

Hvor blir det av det meget omtalte flink pike-syndromet, som får kvinner til å ta helt av i sin streben etter det perfekte? Hvorfor kan ikke jeg være den som nevrotisk ta tak i ting og ordne opp? Og jeg har ikke en gang fulltidsjobb, barn, eller flere enn to rom...

Hvordan skal dette gå?

Vil... ikke... være... voksen...

(Dagens lydspor: Thåström – Fan fan fan)

Kommentarer

  1. Bare legg deg til du, med håndkle under rompa og smekke under haka.

    SvarSlett
  2. To håndklær for sikkerhets skyld, da kan du gi faen ei god stund. Mye meir ålreit enn både bind og tamponger tilsammen.

    SvarSlett
  3. Noen ganger er det lov til å melde seg ut av verden for en liten stund.

    SvarSlett
  4. En annen sak, hvis ingen skal kunne fortelle oss hvordan vi skal være kvinner, skal ingen heller kunne fortelle oss hvordan vi skal være voksne, eller gamle.

    SvarSlett
  5. Forresten, jeg menstruerer også. Kanskje det er fordi vi er i samme internett?

    SvarSlett
  6. Flink pike syndromet er nok en oppfinnelse som skal gi oss som ikke er så flinke dårlig samvittighet. Og jeg digger at det faktum at du og fr. martinsen er på samme internett kan få slike konsekvenser.

    SvarSlett
  7. :D Nå ble jeg sannelig i godt humør igjen!

    Og så har jeg fortært to sjokkisplater, nå er det i gang med å øve til audition utover natten. Jeg gjør igrunnen ting best i siste liten uansett :)

    SvarSlett
  8. Hvis man er for mye sammen på internett så kan man begynne å menstruere sammen. Jeg har erfart det før...


    *Går og tar en is til.*

    SvarSlett
  9. Jeg lurer også på hvor dette flink pike-syndromet blir av. Har aldri rammet meg! Meget merkelig i grunnen. Hvordan kan man få det?

    SvarSlett
  10. Hm, jeg menstruerer altså samtidig med Prinsesse Lea og fr.Martinsen.
    Skumle saker det her.

    SvarSlett
  11. "Velte rotet ned på gulvet."
    "Oppvasken skulle vært tatt."
    "Drite i verden."

    Det høres ut som du har blitt en mann.
    Menn gjør dette hver dag uten å anse det for å være noen stor sak.

    SvarSlett
  12. Nettopp, Christian. Så det jeg egentlig lurer på er, hvorfor kan det ikke være allment akseptert at kvinner gjør det samme?

    SvarSlett
  13. Har lurt på dette selv, men kan godt ha noe med at jeg ikke er en pike...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa